14 januari 2016
Prenumerera på Sveriges Viktigaste Jobb

Färgglada kassar sprider budskap om Sveriges viktigaste jobb

I Nässjö har kommunen jobbat aktivt för att stärka det interna varumärket och för att få medarbetarna att känna sig stolta över sitt yrke. När projektet Medarbetaråret avslutades i maj valde kommunen att ta fram egna Sveriges Viktigaste Jobb-kassar. Kassarna delades ut till 600 medarbetare på den stora avslutningspicknicken.

Kassar från Nässjö kommun

– Syftet med att dela ut kassar till alla medarbetare var att bidra till att locka fram den yrkesstolthet som jag vet finns runt om i verksamheterna. Budskapen som pryder kassarna är tydliga. Tanken var naturligtvis också att kassarna skulle kunna användas på fritiden och därmed synas lite här och där i samhället. Eftersom de är färgglada väcker de uppmärksamhet bland folk, säger Viktor Dahl, personalutvecklare och projektledare för employer branding i Nässjö kommun.

Materialet skickades till Christina Grapenfelt på SKL som har skött kontakten med tryckeriet.

– Jag har sett till att SVJ-profilen följdes och att Nässjö kommun blev nöjda med resultatet. Det är roligt att Nässjö gillade våra kassar och att de ville göra fler färger. Vi hjälper gärna till om andra vill göra liknande saker.

Kassarna i Nässjö kommun kommer även i fortsättningen att användas vid till exempel mässor och konferenser.

– Vi funderar också på att ta fram en ny sorts kasse i en lite mindre modell, samt lite andra former av giveaways med samma budskap, säger Viktor Dahl.

Trots att Medarbetaråret nu är slut fortsätter Nässjö kommun att aktivt jobba med employer branding.

– Sveriges Viktigaste Jobb-budskapet kommer även i fortsättningen att genomsyra hela vår verksamhet, säger Victor Dahl.

Artiklen publicerades första gången 2013-08-27

Tipsa:


User information

Captcha *

Tack för att du hjälper oss!